5 ciekawych przepisów na warzywa korzeniowe warte wypróbowania (wegańskie, paleo)

Zimą nie ma warzyw i owoców sezonowych. Gleba i rośliny zamarzają, więc musimy polegać na produktach importowanych z ciepłych krajów, ze szklarni, mrożonych, lub na plonach zebranych jeszcze na jesieni, np. jabłka. Ale właśnie dzięki temu możemy skupić naszą uwagę na tych warzywach, które są dostępne cały rok, ale zawsze przyćmiewane przez sezonowe gwiazdy. Mowa o warzywach korzeniowych. Kiedy jest na nie lepszy czas, jak nie w zimie? :)


Warzywa korzeniowe to na przykład:
  • buraki
  • seler (korzeń)
  • pietruszka (korzeń)
  • rzepa
  • czarna rzodkiew
  • marchewka
  • skorzonera czyli wężymord (cokolwiek to jest :D)



Ziemniaki to nie warzywa korzeniowe, ale bardzo do nich pasują :)  To samo tyczy się krewniaków ziemniaków, czyli batatów oraz np. kalarepy.

Poniżej zebrałam kilka przepisów z sieci, które mnie zaintrygowały i które mam zamiar przygotować. Postanowiłam się tym z Wami podzielić :) Chyba wszystkie są wegańskie i jednocześnie paleo.

Najpopularniejszy sposób na warzywa korzeniowe to ich pieczenie, dlatego w sieci znajdziecie na to milion przepisów. Ale wbrew pozorom nie jest to jedyny sposób na ich przygotowanie! Jestem pod wrażeniem inwencji naszych rodzimych blogerów kulinarnych! Mam nadzieję, że Wy też będziecie!


  1. Pieczone warzywa korzeniowe z miodem, imbirem i sezamem - Magazyn Kulinarny
  2. Frytki z warzyw korzeniowych z sosem tahini - wpis użytkownika Wjosna na Gotujmy.pl
  3. Krem z białych warzyw z wanilią i cynamonem - Read The Label
  4. Zupa krem z warzyw korzeniowych i jabłka - Jadłonomia
  5. Moje comfort food – warzywa korzeniowe z curry - Cook it Lean

Jeśli zdecydujecie się skorzystać z powyższych przepisów - dajcie znać jak wyszły! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz